söndag 22 juni 2014

Möte med människor.

Så mycket denna resa innefattar. Möten med olika sorters människor får mig att öppna både ögon och sinnen. Jag hoppas att jag lär och tar ut det som får mig och min familj att leva i lagom harmoni och balans. Många möten chockerar och ibland har jag lust att både ruska om och vråla till personer som bara slösar sitt liv på bitterhet, skitprat om andra eller snålhet som får en att inte leva. 
Den intensiva dag som blev igår vid försäljningen av pappas konst och deras bohag gav en bergochdalbana i möten. Låter det i dag sjunka in.....
Tog i dag mig också modet att våga möta någon som inte gillat artikeln i tidningen. Jag är stolt över mig själv och tacksam över att denna resa också gett mig styrkan att våga en sån sak jag har inte längre något att förlora.
I dag är jag fruktansvärt trött, helt slut i både kropp och själ.
Men...
jag Är STARK!
och det är så skönt och bär oss framåt lite till!

Kram på er

Petra


Här kan ni läsa artikeln:
http://www.dt.se/dalarna/falun/sista-vernissagen-hos-bengt

1 kommentar:

  1. Hur kan nån ens säga en sån sak som att artikeln i tidningen inte gillades?
    Jag önskar att man bara kunde radera ut bittra och energitagande människor i ens närhet.
    Du är den starkaste jag vet!
    Kram på dig!!

    SvaraRadera