tisdag 6 mars 2012

Svårt

även om jag nu valt att låsa bloggen så kan jag inte dela med mig av allt i detalj om vad som händer. Några vet lite och någon vet allt och så måste det får vara även om det kan vara svårt att förstå vad jag skriver för konstigt ibland.
I går rasade min värld fullkomligt då det liksom tog slut på det sista lilla hoppet och någon plan b fanns aldrig. I går kväll fick jag bestämma för mig och min familjs skull att vi behövde en paus från det sjuka/onda. Känner mig som en skit när jag inte orkar stå brevid någon jag älskar men jag måste för min egna familjs skull och jag vet att hon förstår. Jag har varit ner i det djupaste och varje dag får delas upp i små bitar för att bli hanterbart och det är inte alltid lätt med barn och ett arbete som kräver ens uppmärksamhet 7 dagar i veckan.

Vi har nu gjort små del-mål jag och min syster och vi får turas om att vara starka. Magnus är och har varit enorm men jag såg nu det sista hur det sliter i honom och det gör också ont.

Nej små pauser för den överkokta hjärnan och små stunder åt gången. Jag håller bara tummarna för att vi tar oss igenom den största skräcken vi någonsin stått inför.

Kram Petra

4 kommentarer:

  1. Tänker på er. Vet ej vad jag ska skriva har inte ord för det. Finns här för er. Är ledig fredag- söndag om jag kan göra något.<3 Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. Tack snälla. Skönt att veta att det finns lite livlinor här och där men just nu kan man liksom inte se framåt utan när man behöver hjälpen så är den oftast akut för stunden. Men då är det tur att man har vänner. Tyvärr så har jag hamnat ett stadie där man knappt törs prata om det utan att rasa och man har heller inte kraften att rasa. Låter konstigt men så är det... Kram kram

    SvaraRadera
  3. Älskade vän! Du vet att jag bara är ett samtal bort, och jag kan inte ens i min vildaste fantasi förstå vad ni går igenom. Det kommer att göra ont, vara tufft och förmodligen en av dom värsta sakerna att behöva gå igenom. Hoppas av hela mitt hjärta att det kommer något gott ur det. Vi åker till moster i Falun i helgen, så jag är inte långt borta om du behöver mig. Isak kanske vill träffa Simon, jag kan hämta honom. Tänker på er hela tiden!!! Skickar all styrka jag bara kan. KRAM

    SvaraRadera
  4. Är så makalöst tacksam över att du finns vid min sida Maria. Isak spelar nog match på sön dom får nog reda på i kväll vilken match och tid. Kanske kan vi kramas lite. Vi jobbar lör lediga sön. KRAAAAAAM

    SvaraRadera